سال ۲۰۱۱ که آیفون 4s معرفی شده بود من هیچ سنسی نسبت بهش نداتشم و اصلا تو ذهنم نبود که بخوام داشته باشمش تو این حوالی من زبان خوندنم جدی شده بود و تا بستونا روزی ۸-۹ ساعت زبان میخوندم و حسابی غرق اینکار شده بودم، دیکشنری محبوبمم لانگمن نسخه کامپیوترش بود که سال قبلش داییم به عنوان کادو تولد بهم داده بود. خیلی دیکشنری کامل و جامع و خوشگل و همه چی تمومی بود، هنوزم هست. بعد همیشه دلم میخواست اینو روی گوشیم داشته باشم. تو سرچ هامو اینا متوجه شدم که اپش هست برای گوشی ولی نه برای گوشی من، اون موقع گوشیم Aino بود که چیز خفنی بود زمان خودش😅، خلاصه رفتم سایت اپ استور اپل و دیدمش و همونجا بود که تو نگاه اول عمیقا عاشقش شدم و طبق عادتم کلی با ذوق و شوق برای خانواده تعریف کردم که چه چیز مجذوب کننده و دلربایی رو کشف کردم. اونموقع دلار ۲.۵ بود و تو دوران اوجش بود چون از ۱.۶ اینا رسیده بود به دو نیم و گوشی تو پیک قیمتش بود و تحریم ها تازه شروع شده بودن، خلاصه پدر گرامی طی یک اقدام غیر منتظره برای تولدم خریدش و من که اصلا انتظارشو نداشتم واقعا سورپرایز شدم روز تولدم. قسمت دوم قضیه این بود که خود این اپلیکشین لانگمن ۳۰ دلار بود🙆‍♂️، یکم که آبا از آسیاب افتاد یه گیفت کارت ۵۰ دلاری اپل سفارش دادیم که بیارن(اون موقع هنوز تو مغازه های ساوه آیفون نمیفروختن و بقیه جاها هم مثل الان همه گیر نبود) گیفت کارت ۵۰ دلاری رو ۲۱۰ تومن برامون آورد ، دیگه ببینید چقدر بهمون انداختش اون موقع. اپ رو نصب کردم و  تا الان صد برابر اون پول ازش استفاده کردم. گذشت و گذشت تا رسیدیم به چند سال پیش که لانگمن  شرکت سازنده اپ رو عوض کرد و اون اپ از روی اپ استور پاک شد و اپ جدیدو گذاشتن و دوباره سی دلار، با ایمیل پشتیبانیش نامه نگاری کردم و یه کد دسترسی برای خرید درون برنامه ای گرفتم و رایگان اوکی اش کردم. باز گذشت و گذشت تا اینکه لانگمن طی یک اقدام خفن  اکتیویتور تزارسش رو با اپ دیکشنریش ادغام کرد و باهم ۳۲ دلار عرضش کرد(یه اپ دیگه)، چقدر اپ تو اپ شد😂 ، خلاصه نشستم تا تخفیف بذاره روش تا بگیرمش، یکم که گذشت ۱۸ دلار شد، سریع گرفتمش. بهترین چیزی بود که یه زبان آموزش میتونست داشته باشتش. تا همین یکی دو سال پیش همدمم یود تا اینکه طی اقدام حرص درار شرکت سازنده دیکشنری (pearsone( دوباره سازنده اپلیکیشن تغییر پیدا کرد و اپی که من بهش پول داده بودم به کل از اپ استور حذف شد و چون تو آی او اس جدید نمی شد دیگه با فایل نصبی از کامپیوتر اپ رو با گوشی سینک کرد و منم گوشیمو عوض کردم روی گوشی جدید نمیتونستم داشته باشمش و ۱۸ دلارمم پر کشیده بود و اپ های قبلی هم روی اپ استور نبودن دیگه، و اپ جدید به معنای واقعی کلمه مزخرف بود و ریتینگش ۲.۹ بود در صورتی که اپ قبلی ریتینگش ۴.۹ بود ، طی یه حرکت غیر منتظره اون اپ برای یه هفته توی اپ استور قرار گرفت و غیر منتظره تر از اون اینکه من تو اون یه هفته اسمشو با نا امیدی سرچ کرده بودم و دیده بودم که هست و دانلودش کرده بودم و در پوست خود نمی گنجیدم ، هفته بعدش دوباره برش داشتن تا الان. امروز به سرم زد که یه ایمیل بزنم به پشتیبانی و ازشون بخوام که اون ۳۰ دلارم و اون ۱۸ دلارمو ریفاند کنن😂😂، دلم روشنه😇، اگه بگیره که واقعا خیلی میچسبه. این بود انشای من😂.